آموزش زبان از طریق بازی
امروزه یادگیری زبان انگلیسی یک ضرورت انکارناپذیر است، چراکه زبان انگلیسی زبان علم است و آموزش رشتههای مختلف در سطوح عالی و تولید علم به زبان انگلیسی صورت میگیرد. اهمیت درس زبان انگلیسی و ایجاد انگیزه در بین زبانآموزان بر کسی پوشیده نیست و همچنین به علت شیوع بیماری کرونا لزوم آموزش مجازی همزمان و غیرهمزمان و تدوین منابع الکترونیکی مفرح و هیجان بخش بیش از پیش احساس می¬شود ، لذا یکی از چالشهایی که در آموزش مطرح است این است که باید در آموزش از روشهای نوین، فعال، بهروز و جذاب استفاده شود تا یادگیری عمیقتری در فراگیران ایجاد کند. عوامل متعددی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش دارد، یکی از این عوامل روش تدریس فعال و نوین است که شوق و انگیزه یادگیری را در زبان آموزان افزایش دهد. با توجه به اینکه امروزه روش تدریس فعال به عنوان روشهای سودمند تدریس مورد توجه میباشد یکی از این روشهای نوین و فعال استفاده از بازی است. بازیهای اموزشی با ایجاد انگیزه در دانش آموزان میتواند به عملکرد و پیشرفت بیشتر دانش اموزان بی علاقه و دیرآموز کمک کند از این رو محقق درصدد طراحی بازیهای شناختی برای کمک به دیرآموزان برآمد تا از طریق بازی درمانی و یادگیری از طریق بازی فرصت یادگیری به تک تک زبان آموزان بدهد و با برقراری تعامل میان فردی و بینا فردی بین دانش آموزان و معلم روابط اجتماعی، عاطفی ، اخلاقی و آموزشی دیرآموزان را بهبود بخشد.